Blog

„Żyj kolorowo!”

admin

Nasza szkoła to nie tylko lekcje, ale także mnóstwo ciekawych zajęć! Warto już teraz sprawdzić terminarz, ofertę poszczególnych nauczycieli. Każdy uczeń znajdzie coś dla siebie – od nauk ścisłych, przez humanistyczne, artystyczne, językowe, dziennikarskie, po zajęcia sportowe.

Nie brakuje też gotowania, origami, tańca, czy wieczorów poetyckich albo prób zespołu młodzieżowego z gitarami elektrycznymi i perkusją (tymczasowa nazwa: „Rycerze metalu – Konrad Wallenrod”).

Ważne, że na takich zajęciach uczniowie często w dużej mierze współdecydują o charakterze, przebiegu spotkań. Mogą one mieć miejsce w szkole, ale też poza nią, w różnych instytucjach, w plenerze albo po prostu mieć formę wycieczki. Celem wszystkich zajęć dodatkowych jest umożliwienie uczniom poznanie bogatej, różnorodnej drogi rozwoju – inspiracja do odkrywania swoich uzdolnień, a także dobra zabawa, która powinna zawsze towarzyszyć nauce – dorośli nazywają to satysfakcją, frajdą… Zatem, do czynu, nie przegapcie tej zabawy, żyjcie kolorowo! Szczegóły oferty na tablicy ogłoszeń i na stronie szkoły.

„Po sukces”

admin

Poniedziałek, 2 września, godz. 9.00. Rozpoczynają się zajęcia w nowym roku szkolnym 2013/2014. Dziś jeszcze bez podręczników. Nowi uczniowie poznają nauczycieli, rówieśników, budynek szkoły. Pozostali z łezką w oku wspomną właśnie skończone wakacje…

Wszyscy jednak mają wrażenie, że zaczął się nowy rozdział – pracy, nauki, życia – i trzeba starać się jak najlepiej wykorzystać swoje możliwości i czas, aby w przyszłości zebrać cenne owoce szkolnego wysiłku.

Uroczystość rozpoczęła przemówieniem Pani Dyrektor Jolanta Kaczmara, a skończył wykładem Doktor  Rafał Mrówka ze Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie. Jego wypowiedź połączona z ciekawą prezentacją opatrzona była tytułem „Wymiary sukcesu”… No właśnie, najpierw trzeba uświadomić sobie, czym jest sukces, do czego tak naprawdę się dąży, jak go osiągnąć?… A potem… A potem wytrwale, przy wsparciu nauczycieli, rodziców, uczniów – po sukces!

dzu

Szanowni Rodzice , Drodzy Uczniowie

admin

Istnieje możliwość organizacji wsparcia finansowego dla rodzin znajdujących się w trudnej sytuacji materialnej. Proponowane formy pomocy to: stypendium szkolne, zasiłek szkolny,obiady opłacane przez OPS

Stypendium szkolne

Rodziny, w których  dochód na jednego członka nie przekroczył 456,00 zł w miesiącu sierpniu b.r. , mogą ubiegać się o stypendium socjalne.

Wnioski  wraz z wymaganymi dokumentami należy złożyć w gabinecie pedagoga szkolnego do dnia 15 września b.r.

Zasiłek szkolny

Zasiłek szkolny przyznawany jest  doraźnie. Warunkiem uzyskania takiego świadczenia  jest  nagłe zdarzenie losowe ( choroba, wypadek, śmierć członka rodziny, kradzież – ofiara przemocy).

O zasiłek można ubiegać się  w terminie dwóch miesięcy od wystąpienia zdarzenia, należy  wówczas załączyć stosowne dokumenty potwierdzające  wystąpienie w/w zdarzenia.

Maksymalna kwota zasiłku szkolnego wynosi 455,00 zł.

Wnioski o stypendium szkolne i zasiłek szkolny załączmy na stronie internetowej  naszej szkoły lub są one  do pobrania u pedagoga szkolnego.

Obiady

Wszystkich zainteresowanych Rodziców tą formą wsparcia, zapraszamy do Ośrodka Pomocy Społecznej przy ul. Stojanowskiej 12/14  tel. 22 679 51 57

W naszej szkole nie ma stołówki. Uczniowie korzystają z obiadów na terenie S.P. Nr 28 przy ul. Gościeradowskiej.

Wszelkie szczegółowe informacje możecie Państwo uzyskać u  pedagoga szkolnego.

 

                                                                                           Pedagog 

Informacja na temat „Wyprawki szkolnej”

admin

W roku szkolnym 2013/2014 z pomocy finansowej na zakup podręczników i materiałów dydaktycznych mogą skorzystać uczniowie klasy II liceum ogólnokształcącego.

Pomocą mogą zostać objęci również, bez względu na sytuację materialną i życiową, uczniowie słabowidzący, niesłyszący, z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim, z upośledzeniem umysłowym w stopniu umiarkowanym lub znacznym oraz uczniowie z niepełnosprawnościami sprzężonymi, w przypadku, gdy jedną z niepełnosprawności jest niepełnosprawność wymieniona wyżej, posiadający orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego.

Kryterium dochodowe, uprawniające do ubiegania się o dofinansowanie wynosi 456 zł netto na osobę w rodzinie. Rodziny, w których dochód na osobę w rodzinie jest wyższy, lecz mają zastosowanie kryteria udzielania pomocy społecznej   ( art.7 ustawy o pomocy społecznej), mogą także skorzystać z programu.

Wnioski o dofinansowanie zakupu podręczników należy składać w szkole w terminie do dnia 10 września 2013 r.

Bliższe informacje na temat programu oraz wzory wniosków znajdują się na stronie: www.edukacja.warszawa.pl w zakładce: Dla ucznia i rodzica.

Wnioski można także otrzymać u pedagoga szkolnego.

CXXXVII LO: Klasa pierwsza

admin

W dniach 9-11 września 2013 planuję wyjazd integracyjny do Ośrodka Wczasowego RYTE BŁOTA w Zbicznie. W ofercie proponuję zajęcia integracyjne, Team Building, turniej w golfa, gry strategiczne, konkurs kulinarny, wyprawę survivalową, wieczory tematyczne, grę miejską, zwiedzanie Torunia i  Brodnicy orazi inne ciekawe zajęcia.

Koszt wyjazdu 350 zł. Wpłaty należy dokonać w sekretariacie szkoły lub na konto szkoły.

Zależy mi na tym aby wszyscy pojechali.

Ewa Balcerak – wychowawca

LICEUM: Witamy Nowych!

admin

Od 1 września będziecie razem z nami. W pierwszych dniach planowany jest wyjazd do Torunia na TEAM BULDING ( przewidywany koszt 350zł).

Wpłaty należy dokonać do 20 sierpnia do sekretariatu szkoły ewentualnie z podaniem nazwiska ucznia  na konto:

PKO BP S.A. 79 1020 1042 0000 8202 0010 5957

Spotykamy się 2 września na wykładzie inauguracyjnym. Zajrzyjcie na stronę w ostatnim tygodniu sierpnia po więcej szczegółów.

ZS 113: „W wakacyjnym rytmie”

admin

Niesie! Muzyka, słowo, uśmiech i piękna słoneczna pogoda! W nowym, wakacyjnym rytmie uczniowie pożegnali rok szkolny 2012/2013. Tym razem w ZS nr 113 z Oddziałami Dwujęzycznymi uroczystość ta składała się aż z trzech etapów – dla różnych klas gimnazjum i osobno dla liceum.

Ważnym momentem było przekazanie młodszym uczniom sztandaru szkoły przez trzecioklasistów gimnazjum i złożenie przez nich przyrzeczenia. Przypomniało to wszystkim, że na wakacjach nadal jesteśmy uczniami, obywatelami, którzy mają swoje prawa i obowiązki, którzy nie mogą zapominać o podstawowych zasadach, wartościach.

Najmilsze było, oczywiście, wymienienie uczniów, którzy wyróżnili się wynikami swojej pracy, osiągnięciami w różnych dziedzinach – nauki, sztuki, sportu, wolontariatu. Dziesiątki młodych osób, nagradzanych brawami, odbierało nagrody z rąk nauczycieli i Pani Dyrektor Jolanty Kaczmary – która była w tych chwilach najbardziej zapracowaną, ale i chyba też zadowoloną osobą na sali.

Specjalne podziękowania otrzymali także rodzice – za wsparcie nauczycieli, za troskliwość wobec swoich pociech. Również przedstawiciele uczniów wygłosili stosowne przemówienie adresowane do nauczycieli, w którym wyrazili wdzięczność za trud i włożone serce w ich kształcenie i wychowanie.

Historycznym momentem było przekazanie absolwentom naszego liceum świadectw maturalnych. Oto pierwszy rocznik CXXXVII Liceum Ogólnokształcącego z Oddziałami Dwujęzycznymi zakończył z sukcesem swoją drogę edukacji w szkole średniej… Co dalej? Uniwersytet? Politechnika? A może już praca zawodowa?… Są już dorośli, przed nimi kolejne życiowe decyzje, kolejne sprawdziany z dojrzałości i odpowiedzialności…

Ale, chwileczkę! Przecież miało być o wakacyjnym rytmie! No właśnie! Dzisiejsze spotkanie na hali sportowej obfitowało w emocje. Po tych związanych ze szkolnymi osiągnięciami i wysiłkiem, zaangażowaniem uczniów od września 2012 do końca czerwca 2013 – przyszła kolej na przeżycia wywołane przez artystyczną część „dnia powitania wakacji”.

Gimnazjaliści pod opieką Pani Anety Krzyszczuk-Kwiatkowskiej przygotowali kolaż piosenek, żartobliwą scenkę z „Romea i Julii”. Występ obok uśmiechu, wzbudził też wzruszenie – absolwenci gimnazjum zaczęli już tęsknić…. Później drugoklasiści pod kierunkiem Pani Jolanty Nodzykowskiej przedstawili niezwykły spektakl – lekcję, w której rolę narracji pełniły fragmenty różnych utworów. Humor, dynamika i pomysłowość występu porwały widownię i młodzi aktorzy otrzymali huczne brawa. Wreszcie w części dla liceum, pod kierunkiem Pani Hanny Materny, uczniowie liceum zaprezentowali program złożony z żartobliwej przeróbki „Reduty Ordona”, monologu „Prezentacja maturalna”, rockowej (perkusja rządzi!) aranżacji wiersza „Krzyk” J. Kaczmarskiego, a także z bluesa wykonanego wspólnie z polonistą…

Uroczystość zakończenia roku szkolnego łącznie trwała prawie pięć godzin. To uświadamia, jak dużo dzieje się na Olgierda, ile pracy, emocji, różnych działań ma miejsce zanim nadejdzie letni czas odpoczynku. Pięć godzin! A i tak odczytano nazwiska tylko niektórych, a i tak wręczono nagrody tylko te najbardziej prestiżowe…

Niesie! Muzyka, słowo, uśmiech i piękna słoneczna pogoda! W nowym, wakacyjnym rytmie uczniowie pożegnali rok szkolny 2012/2013. Tym razem w ZS nr 113 z Oddziałami Dwujęzycznymi nie było dzwonka na lekcję – były kwiaty, podziękowania, łzy rozstania i dużo, dużo pozytywnych emocji!!!

dzu

CXXXVII LO: Bieszczady

admin

W dniach 11-14 czerwca nasza klasa 1B LO była na wycieczce klasowej w Bieszczadach, nad Soliną, pod opieką Pana Kowalskiego i Pana Kamińskiego. Pierwszego dnia, od razu po przyjeździe jeździliśmy na quadach. Po godzinie jazdy zakwaterowaliśmy się w naszym wynajmowanym domu i miło spędziliśmy czas.

Drugiego dnia odbył się spływ pontonami po rzece San, który trwał ponad godzinę. Następnie weszliśmy na Połoninę Wetlińską, mierzącą ok. 1230m n. p. m.

Kolejnego dnia mieliśmy zorganizowaną grę terenową. Naszym zadaniem było odnalezienie pięciu ukrytych kawałków fragmentu wiersza Jerzego Harasymowicza:

„W górach jest wszystko co kocham

Wszystkie wiersze są w bukach

Zawsze kiedy tam wracam

Biorą mnie klony za wnuka”

Rywalizowaliśmy z inną drużyną, z innego miasta. Musieliśmy kilka razy przechodzić przez potoczki, więc większość osób szła bez butów. Niestety pare osób wywróciło się na mokrym błocie!!! J J Była to fantastyczna zabawa i mogliśmy jeszcze bardziej się zgrać. Kolejnym punktem wycieczki był wjazd na zaporę solińską. Jest ona największa w Polsce. Wieczorem odbyło się ognisko i wspominaliśmy wspólny pobyt w górach.

Ostatniego dnia, rano mieliśmy okazję, aby przejechać się na segwayach. Po ok. 45 min., wyjechaliśmy z Soliny do domu.

Wyjazd był bardzo udany, wszyscy świetnie się bawili i było wiele chwil, w których nie można było powstrzymać się od śmiechu. Poznaliśmy naszych nauczycieli od zupełnie innej strony. Na pewno będziemy miło pamiętać ten wyjazd.

Aleksandra Grabińska 1B LO

CXXXVII LO: „Dalej niż Targówek…”

admin

Człowiek jest tyle wart, na ile wykorzystuje swoje możliwości. Mówienie, że „jest zdolny, tylko mu się nie chce”, to mydlenie oczu. W rzeczywistości sam talent to niewielki procent naszych osiągnięć, zdecydowana większość to praca – konsekwentne dążenie do celu, codzienny wysiłek, wiara w swoje możliwości. „Tyle wiemy o sobie, ile nas sprawdzono” to słowa z wiersza Wisławy Szymborskiej, które dobitnie podkreślają, że tylko to, co zrobiliśmy, świadczy o nas, o naszej wartości.

Z pewnością pozytywnym przykładem pod tym względem jest Patrycja Wernikowska, uczennica naszego gimnazjum, następnie naszego liceum i tegoroczna maturzystka.

Patrycja wyróżnia się nie tylko bardzo dobrymi ocenami ze wszystkich przedmiotów (kolejne promocje do klas z wyróżnieniem, średnia powyżej 4,75) w całym toku kształcenia i wzorowym zachowaniem, ale też osiągnięciami dodatkowymi i przede wszystkim umiejętnością samokształcenia, aktywnego zdobywania wiedzy, pracowitością.

Jest osobą o wielu zainteresowaniach i ukształtowanej, sprecyzowanej postawie życiowej. Zajmuje się filozofią, zwłaszcza etyką praktyczną, co oznacza, że jej działania zmierzają do realizacji danych poglądów, które może przedstawić, omówić, obronić. W sferze jej aktywności znajdują się także biologia, chemia, nauki polityczne, historia współczesna, literatura, współczesne teorie praw zwierząt, aktywizm prozwierzęcy.

Nie trzeba być geniuszem, aby zauważyć, że powyższy zbiór pojęć i zagadnień daje obraz współczesnej humanistki, która z prawdziwymi kompetencjami wkracza w dorosłe życie. Przy czym nie są to pozorne umiejętności „zaliczone” prostym kursem, enigmatycznym szkoleniem, ale rzetelnie przyswojona wiedza. Jeśli do tego podkreślić, że Patrycja daleka jest od konformizmu i potrafi przyjąć asertywną postawę w kluczowych jej zdaniem kwestiach, to jawi się ona jako postać niezwykle wartościowa, mogąca być jednostką wiodącą w obecnym społeczeństwie – niestety, w większości pasywnym, nastawionym do rzeczywistości konsumpcyjnie, roszczeniowo, łatwym do manipulowania przez polityków, reklamy.

Spośród licznych osiągnięć naukowych Patrycji warto wymienić, że jest finalistką Olimpiady Filozoficznej w 2012 roku, otrzymała Stypendium Prezesa Rady Ministrów (2012), Stypendium Prezydenta m.st. Warszawy „Sapere Auso” (od 2010 do 2013). Dwukrotnie też otrzymała nagrodę „Orzeł Targówka”(2010 i 2012). Sama również starała się być animatorką działań naukowych np. zorganizowała w naszej szkole spotkania przedstawicielem Polskiej Akademii Nauk, profesorem Andrzejem Elżanowskim. Natomiast w ubiegłe wakacje brała udział w letnim obozie naukowym Politechniki Warszawskiej.

Niezwykle wartościowe są wysiłki Patrycji na rzecz innych. To przede wszystkim działalność edukacyjna i wolontariat. Była to min. praca w ramach opieki nad przedszkolakami, akcje edukacyjne związane np. z prawami zwierząt. Wielokrotnie Patrycja wspierała naszych „braci mniejszych” poprzez organizację wolontariatu na rzecz kotów (np. „Koteria”, Przytulisko „Promyk nadziei”), a także zbiórek rzeczowych (np. pod patronatem Fundacji na Rzecz Obrony Praw Zwierząt SFINX, w ramach programu Klubu Gaja).

Jednak według mnie, jednego z nauczycieli, którzy mieli okazję uczyć klasę, do której uczęszczała Patrycja, jej największym atutem jest chęć rozwoju. Patrycja korzysta z wiedzy jako narzędzia, by być lepszym człowiekiem. Awans naukowy łączy ona z postępem w zakresie świadomości swojego istnienia, działania mechanizmów decydujących o naszej rzeczywistości. Co najważniejsze, za coraz większą wiedzą następuje wzrost jakości etyki i chęć aktywnego wpływu na moralną poprawę relacji społecznych. Patrycja jest już odpowiedzialnym człowiekiem, który wobec samego siebie nie może zaakceptować biernego uczestnictwa w świecie opartym na nieetycznych normach lub fałszywych sloganach. Dobitnie wykazał to np. wykład profesora Elżanowskiego – jeśli chcemy uważać się za ludzkich, wrażliwych, sprawiedliwych, nasza empatia wobec zwierząt nie może polegać na pozornym, selektywnym traktowaniu jednych istot jako przedmiotów, „dawców żywności”, a innych jako przytulnych milusińskich.

Na co dzień Patrycja jest miłą, skromną osobą. Na szkolnej wycieczce udowodniła, że świetnie radzi sobie w sferach pozanaukowych i potrafi dobrze się bawić. Wie, czego chce, i ta wiedza z pewnością będzie chciała się rozwijać. Wierzę, że jeśli ktoś ma szansę odbudować w Polsce pojęcie moralnej elity społecznej, to będzie to min. Patrycja. Już teraz jej osobowość wyrasta ponad szkołę, ponad lokalne sprawy, zdecydowanie dalej niż Targówek….

 Dominik Zuziak