Grażyna Grzegorczyk
Młodzi Polacy mają w szkołach zbyt mało przestrzeni na rozmowę o wydarzeniach z historii najnowszej i o bieżących procesach toczących się w zglobalizowanym świecie. W efekcie brakuje im wiedzy, trudno im wyrobić sobie własne zdanie, są podatni na radykałów oferujących łatwe diagnozy i recepty.
Projekt „O demokracji w Warszawie. Młodzi warszawiacy rozwijają się naukowo w zakresie państwa i demokracji w 30. rocznicę wydarzeń 1989 roku” próbuje uzupełnić tę lukę. Ma umożliwić młodzieży zrozumienie podstawowych idei, wartości i instytucji demokracji.
Zajęło się tym Miasto Stołeczne Warszawa i fundacja Collegium Polonus.
21.11 2019 odbyło się w ramach tego projektu już drugie spotkanie ( ma być ich jeszcze 5). Poprzednie dotyczyło zagrożeń i szans dla demokracji we współczesnym świecie, to z kolei wolności w demokracji. Struktura każdego spotkania jest taka sama: najpierw prelekcja eksperta, później warsztaty, w których biorą udział w różnych, międzyszkolnych grupach, uczniowie warszawskich liceów.
Nasze liceum bierze udział w tym projekcie od początku, a reprezentuje je grupa uczniów z klas II i III, którzy wybrali sobie wos na maturze.
Muszę pochwalić zarówno zdyscyplinowanie, jak i zaangażowanie oraz wiedzę i umiejętność autoprezentacji naszych uczniów. To nie tylko moja opinia, to opinia również organizatorów.
Marzena Romanowska
