Renata Wójcik

Na dzień otwarty, czyli Dzień Kandydata, w 137 LO z Oddziałami Dwujęzycznymi im. R. Schumana w Warszawie przybyli licznie przyszli licealiści, często także z rodzicami. Spotkanie rozpoczęło się w sali gimnastycznej przemówieniem pani dyrektor Jolanty Kaczmary. Wkrótce potem wszyscy goście ruszyli zwiedzać budynek szkoły, oglądać pracownie, rozmawiać z uczniami i nauczycielami naszego liceum.

Atmosfera tego wydarzenia od początku była niezwykle miła, serdeczna. Wiosenna aura wzmogła witalne siły gospodarzy i poznawczą ciekawość gości. Brzmiała energetyczna muzyka, pachniał popcorn w sali kinowej, a pyszne ciasteczka Anu z klasy 1A wprawiały w błogie zadowolenie.

Schuman imponował najlepszym od dwóch lat wynikiem maturalnym w dzielnicy. Bardzo bogata oferta nauki języków obcych, centra egzaminacyjne, native speakerzy, wyjazdy zagraniczne, certyfikaty… nikt nie miał wątpliwości, że dwujęzyczność nie jest u nas tylko nazwą, lecz autentyczną  możliwością zdobycia solidnego wykształcenia.

Zaskoczyliśmy też kreatywnością i innowacyjnością. Tutoring, różne zajęcia oraz wygrane konkursy w dziedzinie edukacji kulturalnej, udział w wielu eventach, współpraca z licznymi instytucjami, uczelniami  –  to wszystko ukazało Schumana jako liceum inspirujące dla potencjału swoich uczniów.

Jednak tego dnia prawdziwą perłą Schumana byli sami uczniowie. Nasi licealiści bardzo owocnie wsparli nauczycieli w organizacji i przeprowadzeniu Dnia Kandydata. Przygotowali atrakcyjny film promocyjny szkoły, zajęli się w dużej mierze plastycznym wystrojem pracowni, oprowadzali po budynku gości, udzielali informacji, dzielili się swoimi doświadczeniami. Stanowili żywy dowód na to, jak dobre, partnerskie relacje między nauczycielami a uczniami tworzą ze szkoły w pełni przyjazne miejsce rozwoju, pracy, dojrzewania…

„Schuman. Z nami ci się uda!” (DZU)

 

 

Skip to content
This Website is committed to ensuring digital accessibility for people with disabilitiesWe are continually improving the user experience for everyone, and applying the relevant accessibility standards.
Conformance status