admin

W piątek 29 maja w CXXXVII LO z Oddziałami Dwujęzycznymi odbył się w I Wiosenny Uczniowski Festiwal Filmowy! To historyczne wydarzenie otwiera, miejmy nadzieję, cykl corocznych tego typu spotkań z dokonaniami młodych filmowców nie tylko  z naszej szkoły, lecz także z innych uczelni.

Na razie festiwal miał kameralny charakter. W udekorowanej nastrojowo sali 86, z filmową muzyką w tle o godzinie 13.45 uroczyście został rozpoczęty I WUFF. Zapoczątkowaliśmy tradycję, która pozwoli młodym artystom prezentować wyniki swojej pasji, zainspiruje kolejne roczniki do kreatywnych działań.

Konkursowe filmy były bardzo różne, zarówno pod względem długości, jak i tematyki, techniki wykonania, zastosowanej konwencji wyrazu. Jednak jury zgodnie przyznało, że każdy film spełniał podstawowe kryteria jakości i warsztatu filmowego. Poziom był wręcz zaskakująco wysoki!

Komisja jurorska oceniała każde dzieło przyznając punkty w pięciu kategoriach: scenariusz, montaż i efekty specjalne, gra aktorów, pomysł, subiektywne wrażenia artystyczne. Po emisji ostatniego filmu okazało się, że trzy obrazy mają sumarycznie prawie identyczny wynik! Obrady jury, choć burzliwe, musiały wyłonić zwycięzcę: film „My 2014” Małgosi Lucht z klasy 3/2! Brawo! Gratulujemy! Natomiast drugie miejsce zajęli „Upichceni” Angeliki Gajek z 1A. Trzecie przyznano „Foszyzmowi” Karola Kowalewskiego z 1B. Gratulacje!

Festiwal filmów uczniowskich to obok Kina Patio kolejny element edukacji filmowej w naszym gimnazjum. Znajomość języka obrazu, świadome posługiwanie się wypowiedzią filmową jest nie tylko twórczym działaniem, lecz także wielką okazją do zdobycia umiejętności właściwego rozumienia współczesnej multimedialnej kultury. Pomaga wiele i uniknąć wielu pułapek, jakiej zastawia na nas na przykład manipulacja w reklamie.

Już teraz zapraszam na II WUFF w przyszłym roku szkolnym. Nakręcajcie nowe filmy!

dzu

Skip to content
This Website is committed to ensuring digital accessibility for people with disabilitiesWe are continually improving the user experience for everyone, and applying the relevant accessibility standards.
Conformance status