Grażyna Grzegorczyk

Pandemia i przedłużająca się nauka zdalna… Czy w takich warunkach możliwa jest skuteczna nauka matematyki? Czy można się jej nauczyć przez internet? Oczywiście!

Nauka poprzez komputer to także dostęp do mnóstwa bardzo ciekawych narzędzi, wystarczy kliknąć!

Zawsze bazujemy na korzystaniu z tego co już mamy, czyli naszej intuicji. To pomaga nam poczuć się nieco pewniej w nowych obszarach – np. funkcjach – i rozwijać się dalej.

Poniżej pierwsza lekcja o funkcjach – to co wiemy „od zawsze”: człowiek przemieszcza się by zjechać ze zjeżdżalni. Jak to narysujemy na wykresie mamy pierwszą funkcję. To takie proste!

Gdy robi się nieco trudniej, często pracujemy na tablicach wirtualnych. Każdy uczeń ma własną, a nauczyciel widzi wszystkie prace w czasie rzeczywistym. Każdy z nich pracuje we własnym tempie, może poprosić o pomoc lub poinformować, że skończył. W taki sposób nawet w 30-osobowej klasie każdy może mieć ścieżkę indywidualną.

Dzięki narzędziom wirtualnym, które pozwalają zachować anonimowość łatwiej też jest niektórym przyznać, że potrzebują więcej pracy i wsparcia. A czasem przyznać, że już czujemy się pewnie, a nawet… że polubiliśmy matematykę

W klasach dwujęzycznych nauka zdalna pozwala z kolei na matematyce nie tylko uczyć się terminów matematycznych w j. angielskim, ale także wykorzystywać tę wiedzę w ćwiczeniach interaktywnych. Ciekawa odmiana względem „zwykłych” zadań z podręcznika!

Skip to content
This Website is committed to ensuring digital accessibility for people with disabilitiesWe are continually improving the user experience for everyone, and applying the relevant accessibility standards.
Conformance status