Grażyna Grzegorczyk

W czwartek, 6. lutego 2020 r. klasy 1/2 i 1/4 wybrały się do Zamku Ujazdowskiego, na wystawę sztuki nowoczesnej. Już na samym wstępie zaskoczył nas widok wieży zbudowanej z gałęzi, pod którą znajdowała się głęboka studnia oraz przedziwne połączenia budowli z samochodem, rowerem i łódką. Trzeba było uważać, by nie przelecieć przez barierkę. Weszliśmy do środka, zdaliśmy kurtki i zaczęliśmy zwiedzanie.

Pierwszym obiektem spotkanym na naszej drodze był czerwony sześcian z okrągłymi otworami w ścianach. Tworzyły one funkcję podglądu do znajdującego się w środku pokoju, z różnych perspektyw. Niestety, nie było możliwości zobaczenia go od środka. Przeszliśmy do pierwszego pomieszczenia, w którym znajdowały się dzieła o dwóch odmiennych tematykach: konsumpcjonizmie oraz podróży, życia człowieka w zgodzie z naturą. Mogliśmy tam znaleźć długą rolkę z tekstem dającym sporo do myślenia, co do nadmiaru dzieł sztuki i zacierania się z tego powodu autentyczności prac, a także ujrzeliśmy kamienie ułożone na kształt okręgu, symbolizujące jedność przyrody z człowiekiem.

Drugi pokój odnosił się do walki o prawa i wolność człowieka. Widzieliśmy tam plakaty mówiące o prawach kobiet do podejmowania decyzji odnośnie ich własnego ciała oraz zdjęcia sprzeciwiające się przemocy. W sali znajdowała się również zniszczona, obdrapana szafa, która według mnie i moich towarzyszy zwiedzania, ma symbolizować ludzkie przeżycia podczas walki o wolność oraz wymagane poświęcenia.

Następny pokój mieścił w sobie dużą, włochatą kulę z otworem przy samej podłodze. Można było przez nią zobaczyć romantyczny obraz nocy z księżycem na niebie. Znajdowały się tam również stoliki z wypowiedziami znanych osób oraz fragmenty notatek dotyczących komunizmu. Ściany czwartego pokoju były całe w przeróżnych tematycznie plakatach. Na środku pomieszczenia znajdowały się stoliki z wieloma książkami. Ciężko było znaleźć między nimi jakiekolwiek powiązanie.

Mimo wielu niewiadomych, zwiedzanie upłynęło bardzo szybko. W wielu przypadkach, przedstawioną sztukę można było nawiązać do współczesnego życia, co pomagało w jej zrozumieniu. Spędzony tu czas wiele nas nauczył.                                              Aleksandra Symonowicz kl.1/2 

Skip to content
This Website is committed to ensuring digital accessibility for people with disabilitiesWe are continually improving the user experience for everyone, and applying the relevant accessibility standards.
Conformance status