Renata Wójcik

Początek kwietnia to nie tylko coraz śmielej pojawiająca się za oknem wiosna – to także rosnące apetyty naszej dorastającej młodzieży… Stąd pomysł na nietypowy tutoring, czyli spotkanie z tutorem. Postanowiliśmy zrobić pizzę – pyszną, wiosenną, napełniającą energią na kolejne szkolne wyzwania.

Praca, oczywiście, zespołowa: przygotowanie składników, wyrobienie ciasta, kontrola proporcji przypraw i dodatków, a także czuwanie nad kolejnymi etapami powstania smakowitego dania. Doskonale poradzili sobie z tymi zadaniami uczniowie klas 1B i 1A, którzy wspólnie ze swoim tutorem (tym razem to oni również pełnili rolę nauczyciela wspierającego) swoje dzieło zwieńczyli pomrukami zadowolenia, a nawet subtelnym mlaskaniem.

Okazało się, że licealiści to świetni kucharze. Julia ze znawstwem doglądała procesu wyrabiania ciasta, a potem jego wyrastania w przytulnym cieple okolic kaloryfera. Karol pewną ręką układał w blasze masę, która po chwili miała stać się gotową do włożenia do piekarnika pizzą. Karolina i Ada czuwały nad należytą dystrybucją papryki, pomidorów, pieczarek, brokułów, sera.

Natomiast Zizu sporządziła aromatyczny kolaż przecieru pomidorowego i ziół do posmarowania ciasta. Alicja i Maciek zapewnili wsparcie logistyczne oraz wzbogacili spotkanie o dodatkowe wrażenia konsumenckie.

Jednym słowem, było pysznie! Co następne? Lasagne? Ciasto francuskie? Tiramisu? Kisz? A może jeszcze coś innego?… Co prawda tutoring nie polega na gotowaniu, pieczeniu, ale na budowaniu wysokiej samooceny ucznia i tworzeniu dobrych warunków dla jego rozwoju – jednak te cele na spotkaniu przy pieczeniu pizzy chyba udało nam się osiągnąć.

DZU

Skip to content
This Website is committed to ensuring digital accessibility for people with disabilitiesWe are continually improving the user experience for everyone, and applying the relevant accessibility standards.
Conformance status