Grażyna Grzegorczyk

25 lutego grupka uczniów z naszego liceum wybrała się do Domu Kultury Świt na konferencję połączoną z warsztatami. Spotkanie pt. „Ulepszamy Szkolną Rzeczywistość” zorganizowane zostało przez Młodzieżową Radę Dzielnicy Targówek. Tegoroczna edycja rozpoczęła się od „oficjalnej części”, czyli prezentacji przewodniczącej – Sandry Łebkowskiej. Przedstawiono skład Rady (w którym ujrzeliśmy naszą koleżankę – Patrycję Bartłomiejczyk z 2B!), a następnie  wysłuchaliśmy wypowiedzi kilku niezwykle ciekawych ludzi. Szczególnie interesujące okazało się wystąpienie byłego nauczyciela i autora książek – Jarka Szulskiego, który opowiadał nam o swoim podejściu do uczniów, jak taka relacja powinna według niego wyglądać i jak ważny jest ten kontakt dla naszego dobrego samopoczucia w szkole. Wiele osób było zaskoczonych, w jak prosty, łatwy sposób można ukształtować wręcz przyjacielskie stosunki z nauczycielami i jak istotne jest to dla obu stron. Pan Szulski wypowiadał się również o tym, czego według niego brakuje w aktualnym szkolnictwie i czemu te braki są tak ważne.

Po paru pytaniach do wspomnianego prelegenta odbyły się warsztaty. Ja, Ania Koziestańska, Sebastian Czarnik i Nina Wasilewska zgodnie stwierdziliśmy, że chcemy iść na nie razem i wybraliśmy dwa z nich. Oczywiście, nie zabrakło również warsztatów dla naszego opiekuna – pani Grażyny Grzegorczyk, były to jednak inne zajęcia, dla nauczycieli i generalnie pracowników szkoły.

Pierwsze warsztaty były nt. „Zdrowia psychicznego w szkole”, na których dowiedzieliśmy się, jak rozróżniać emocje, jak ważne jest wsparcie w relacjach międzyludzkich, zwłaszcza w szkole i rozmawialiśmy o tym, czym ono dla nas jest. Jedna z prowadzących podzieliła się również historią ze swojego życia, dzięki której mogliśmy rozpocząć dyskusję na poważne tematy i zrozumieć perspektywę niektórych osób. Później mieliśmy pracę w grupach. Musieliśmy odegrać scenkę i pomyśleć nad tym, co moglibyśmy doradzić danej osobie w kryzysowej sytuacji.

Następne warsztaty dotyczyły zaangażowania uczniów w życie szkoły, na których omawialiśmy, jak wygląda nasze życie szkolne i czym ono jest według nas. Dowiedzieliśmy, skąd czerpie wzory szkolnictwo i rozmawialiśmy, jak mogłoby to wyglądać według nas, co można by było polepszyć, poprawić, a co nam odpowiada. Oprócz tego (jakże energiczny) prowadzący przedstawił nam, jak według niego można poprawić jakość swojej obecności w szkole i jak łatwo można znaleźć nowych znajomych i poprawić relacje z nauczycielami. Odkryliśmy również, na czym polega fińskie szkolnictwo i dlaczego jest ono tak dobre i intuicyjne dla młodych ludzi.

 Mimo że warsztaty różniły się tematyką i panującą na nich atmosferą myślę, że oba były potrzebne i zmieniły nasze podejście do niektórych spraw. Konferencja zakończyła się oficjalnym podziękowaniem, podsumowaniem warsztatów przez uczestników (na co odważyli się Ania i Sebastian!) oraz rozdaniem zaświadczeń uczestnictwa dla przedstawicieli szkoły. Nie zabrakło również młodzieżowego elementu – kahoota z ogólnej wiedzy o Warszawie z nagrodami dla osób z najwyższymi wynikami! Podsumowując, uważam, że nasze uczestnictwo w konferencji było zdecydowanie użytecznym i przyjemnym doświadczeniem, dzięki któremu dowiedziałam się nowych rzeczy, poznałam nowych ludzi i zmieniłam poglądy na niektóre sprawy. Mam nadzieję, że będziemy mieć okazję uczestniczyć również w czwartej edycji! Aleksandra Markiewicz kl.2C

Skip to content
This Website is committed to ensuring digital accessibility for people with disabilitiesWe are continually improving the user experience for everyone, and applying the relevant accessibility standards.
Conformance status