Renata Wójcik

Rocznica powołania Komisji Edukacji Narodowej to okazja do przypomnienia osiągnięć Polaków, z których możemy być dumni i do chwili refleksji nad współczesną szkołą. Z pewnością warto pamiętać o historii, ale dumnymi należy też być z postępów, jakie dokonało polskie szkolnictwo w ciągu ostatnich lat.

W XVIII wieku KEN postawiła sobie za cel pokonanie konserwatyzmu, olbrzymiego zacofania Polski w dziedzinie edukacji. Jej reformy w dużym stopniu umożliwiły Polakom ocalenie tożsamości narodowej na długi okres niewoli. 123 lata zaborów to najbardziej wymowna klasówka, jaką celująco zdali twórcy KEN.

Dziś szkoła ma o wiele trudniejsze i liczniejsze zadania. Uczy, wychowuje, tworzy społeczeństwo obywatelskie, musi nadążyć za nieustannie zmieniającą się rzeczywistością, musi odnieść się do zjawiska przenikania kultur – pielęgnując tradycję i dbając o tolerancję i otwartość jednocześnie.

Dziś szkoła sama się uczy. Nauczyciele czerpią inspirację od swoich podopiecznych, doskonalą swój warsztat, wprowadzają zmiany, nie boją się eksperymentować, szukać wsparcia, jeśli zajdzie taka potrzeba. W dzisiejszej szkole uczymy się od siebie nawzajem, utożsamiamy się z tym miejscem, tworzymy więzi, które pozostają trwale przez lata.

Uroczystość z okazji rocznicy powołania Komisji Edukacji Narodowej zgromadziła na hali gimnastycznej społeczność naszej szkoły. Prezentacja historyczna i występy artystyczne dopełniły powagę święta. Warto jednak też wspomnieć, że uczniowie mogą mieć dodatkowe powody do dumy ze swoich pedagogów. Trójka wykładowców z naszego liceum została nominowana do wąskiego grona finalistów prestiżowego Konkursu ARTIFEX DOCENTI – spośród innych 1995 nauczycieli z Targówka!

dzu

Skip to content
This Website is committed to ensuring digital accessibility for people with disabilitiesWe are continually improving the user experience for everyone, and applying the relevant accessibility standards.
Conformance status